Rederiforbundet støtter nytt fond for covid-rammede sjøfolk i India

Rederiforbundet støtter nytt fond for covid-rammede sjøfolk i India 1920 1280 Bergens Rederiforening

Seafarers International Relief Fund er et nyopprettet fond til støtte for sjøfolk og deres familier i India som nå er hardt rammet av koronapandemien. Norges Rederiforbund støtter fondet med 15 000 dollar.

-Det er svært positivt at en samlet internasjonal skipsfartsnæring tar initiativ til å støtte indiske sjøfolk, det ønsker selvsagt Rederiforbundet å bidra til, sier administrerende direktør i Norges Rederiforbund, Harald Solberg. – Jeg tror vi alle er berørt av de bildene vi ser fra India og den humanitære krisen Covid19 har forårsaket i landet. Skipsfart er en internasjonal næring med tette bånd og India trenger hjelp, sier han.

Norges Rederiforbund oppfordrer de av medlemmene som har mulighet til å også bidra til fondet. Mer om fondet her.

[Kilde: Norges Rederiforbund]