Tøffere tider

Tøffere tider 1512 2016 Bergens Rederiforening

Det har blitt en god tradisjon at høstens andre medlemsmøte holdes av ledelsen i Norges Rederiforbund. Vi står i en ustabil og usikker internasjonal situasjon, og det var derfor ingen overraskelse at årets statusmøte ble fulltegnet på rekordtid. President Synnøve Seglem innledet med å presentere Rederiforbundets strategi og fokusområder for kommende år, før adm. dir. Harald Solberg orienterte om statsbudsjettet og det politiske landskapet, status for forslaget om norske lønn- og arbeidsvilkår på utenlandske skip, og ikke minst det utfordrende globale omgivelsesbildet med krigen i Ukraina, klimaprosesser, og forholdet mellom USA og Kina. Kort oppsummert: «Det blir motbakke fremover, men det er da man blir godt trent.»

Neste arangement er LeaderShip-konferansen 8. november 2022, ‘Back to the Future’. Les mer og meld på her: Leadership 2022 – Maritime Bergen