Frokostseminar om åpenhetsloven

19.05.2022| 08:00 - 10:00
Laster Arrangementer
  • Dette arrangement har allerede funnet sted.

Hva innebærer den nye åpenhetsloven som trer i kraft i 2022 og hva vil den bety for næringen? Velkommen til forkostseminar om åpenhetsloven torsdag 19. mai.

Meld deg på her!

1. juli 2022 trer den nye norske åpenhetsloven i kraft.  Åpenhetsloven skal fremme virksomheters respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, og sikre allmenheten tilgang til informasjon. Loven pålegger virksomhetene en informasjonsplikt og en plikt til blant annet å gjennomføre aktsomhetsvurderinger.

Hva vil egentlig åpenhetsloven bety for den maritime næringen og hvordan vil den påvirke bedriftene? Vil loven bli en styrke eller svakhet for norske aktører i en internasjonal næring? I samarbeid med MH Partners, DNB og Bergens Rederiforening inviterer Maritime Bergen til frokostseminar der dykker dypere ned i den nye loven og ser på hva slags følger den kan få.

08.00    Frokost og mingling
08.30    Velkommen / Maritime Bergen og Bergens Rederiforening
08.40    Hva betyr åpenhetsloven for maritim næring? / Linda Myklebust og Cecilie Koch Hatlebrekke – MH Partners
09.00    Bankens krav og forventninger til kunder i maritim næring / Pia Christine Helland – DNB