Bergens Rederiforening søker ny daglig leder

• onsdag, 24 februar 2021 16:15

Bergens Rederiforening  er Norges største og mest aktive rederiforening, stiftet i 1899, og foreningen fungerer som Bergen krets av Norges Rederiforbund.

Bergens Rederiforening ivaretar interessene til en næring i omstilling, også ved å synligjøre rederienes kompetanse og betydning for å løse de utfordringer som hele samfunnet står overfor i det grønne skiftet.

DAGLIG LEDER

Vår mangeårige, dyktige daglige leder og sekretær nærmer seg pensjonsalderen, og Bergens Rederiforening søker derfor hans etterfølger. Vi søker derfor hans etterfølger som kan videreføre foreningens sterke posisjon, men samtidig fornye og løfte foreningen fremover. Stillingen utgjør ca. 30 prosent av et årsverk og det er derfor en forutsetning at man kan kombinere stillingen med andre arbeidsoppgaver.

Daglig leder har ansvaret for foreningens daglige drift og rapporterer til styrets leder. Foreningen har et aktivt styre, og forberede alle saker til styret, kalle inn til og delta på styremøter (styrets sekretær) samt å gjennomføre styrets strategi og vedtak er det naturlige utgangspunkt for jobben. Vi ser etter en alliansebygger, dyktig kommunikator og brobygger internt blant medlemmene og eksternt overfor alle relevante interessenter.  Du må også være proaktiv og ta initiativ også overfor styret og våre samarbeidspartnere.

Du har interesse for og kunnskap om SoMe og ser verdien av å bruke dette aktivt i kommunikasjonen med medlemmene til foreningen.

Dette er en stilling for den som ønsker å være med på den grønne omstillingen og representere medlemmer i en svært spennende næring, der løsningene ligger i havet.

Aktuelle kandidater bør ha høyere relevant utdannelse og god kjennskap til rederi- og shipping næringen. Du har ledererfaring og gjerne erfaring fra styreverv. Interesse for næringspolitikk er i tillegg en stor fordel.

Den rette kandidaten er utadvendt, samarbeidsvillig og evner å omgås ulike typer mennesker. Du må ha evne til å jobbe alene, men også i samarbeid med andre, og strukturere deg selv og tilpasse arbeidet for foreningen i forhold til annen jobb er viktig. Stor arbeidskapasitet vil til tider være nødvendig, selv om det som nevnt ikke er en heldagsjobb.

Spørsmål vedrørende stillingen henvendes til Bergens Rederiforening v/ styreleder Nils Magne Fjereide på tlf. 908 69 366 eller e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Brukermeny