Cruisebyen Bergen - Full fart forover

13 september 2017 11:00 - 13:00

(Lagre i kalender)

Statsraaden bar

Aldri før har Bergen mottatt flere cruiseturister enn i 2017-sesongen, og flere skal det bli! Hva betyr det for havnen, næringslivet, utslippene og trengselen i byen mellom de syv fjell? Og hvilke muligheter gir dette for Norges cruisehovedstad i årene som kommer?

Maritime Bergen inviterer sammen med Norges Rederiforbund og Bergen og Omland Havnevesen til lunsjmøte på Statsraaden (Skur 7) onsdag 13. september kl. 11:00 -13:00

Mer enn 550.000 cruiseturister besøker Bergen i 2017-sesongen fordelt på 316 anløp. Cruisesesongen sprer seg nå mer gjennom hele året, og har blitt en helårsaktivitet. I byen møter passasjerene opplevelser, natur og tilbud som gir inntekter og arbeidsplasser til XX bergensere. Med på lasset følger diskusjon om medaljens antatte bakside; blant annet om utslipp fra cruisefartøyer og trengsel i byen med store og mange anløp i et kompakt sentrum. Hvordan kan veksten fortsette og hvilke grep tar næringen selv når ambisjonene er å hente flere passasjerer til byens cruisehavn? På møtet får vi høre fra næringen selv, fra Bergen Havn som tar imot skipene og fra politikerne som skal utvikle og styre cruiseambisjonene.

På møtet treffer du blant andre Arthur Kordt, direktør i European Cruise Service og partner i Seawalk AS, og Sandra Diana Bratland, ny markedsansvarlig for cruise i Bergen og Omland Havnevesen.

Mer informasjon kommer!

Påmelding: bit.ly/cruisebyen